Czy warto jeść jogurty owocowe?

czy warto jeść jogurty owocowe
fot. skuteczna-dieta.com

Zastanawialiście się kiedykolwiek, czy warto jeść jogurty owocowe? To na pewno bogate źródła wapnia, białka, czy witamin, chociaż nie można zapomnieć, że są pełne cukru, barwników i innych aromatów. Ciekawy materiał opublikowano w magazynie Women’s Health.

Jogurt. Co się w nim znajduje? Naturalny jogurt w swoi składzie ma mleko i bakterie kwasu mlekowego, dlatego jest zdrowy. Organizm przyswoi tym samym więcej wapnia, niż miałoby to miejsce w przypadku mleka. Problem zaczyna się w momencie, kiedy sięgniemy po jogurt owocowy. Dodajmy, że więcej podobnych materiałów przeczytacie na stronie internetowej gymprofit.com.

Czy warto jeść jogurty owocowe?

Już na dobry początek warto zwrócić uwagę na nazwę kupowanego przez Was jogurtu. Jeżeli na etykiecie znajdziemy słowa „o smaku”, to zapomnijcie o jakichkolwiek owocach. Jogurty owocowe również nie mają ich zbyt wiele, a dodatkowo mogą zawierać w sobie kaloryczne dodatki, takie jak drażetki, czy wiórki.

– W kubku może być 6-9 łyżeczek cukru, często w postaci syropu glukozowo-fruktozowego (wiązany z otyłością) i acesulfamu K (powodującego nadpobudliwość). Synonimów cukru jest wiele. Warto poznać wszystkie, aby uchronić się przed niewłaściwymi wyborami zakupowymi. Producenci używają też przetworzonego mleka w proszku, które ma mniej witamin, za to więcej tłuszczów. Jogurty „0%” tracą witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, a zyskują zagęstniki – czytamy w magazynie Women’s Health.

Rekomendacje dostarcza Ceneo.pl

Zwracajcie również uwagę, czy jogurty są wzbogacone w tak zwane bakterie probiotczyne, których zadaniem jest dbanie o zdrowy układ pokarmowy. Najlepsze są takie, gdzie w 1 ml znajdziemy milion żywych komórek. W innych wypadkach nie liczcie na to, że jogurt będzie zdrowy.

Jeżeli chcecie, to w każdej chwili możecie przygotować swój własny zdrowy jogurt. Co będzie potrzebne? Zagotujcie litr mleka, a następnie ostudźcie je do temperatury ciała. Następnie dodajcie i wymieszajcie 2-3 łyżki jogurtu naturalnego i zamknijcie na 12 godzin. Na koniec dodajcie do niego owoce, kakao, czy miód. Będzie pysznie i zdrowo!

źródło: Women’s Health